Friday, December 16, 2011

Ujang | Rasa Nak Lempang Bila Tiba Hujung Bulan . . . . . .

Bila Tangan dah Gatal nak hapddett...


Bila tiba hujung bulan mula lah tapak tangan nih rasa gatal - gatal , kata orang nak dapat duit . Tapi kata orang jugak tu tanda nya ada rasa macam nak lempang - lempang orang . Apa tak nya , gaji tak dapat lagi , dengan kata yang lebih fofular nye SENGKEK .

Tapi ada jugak sesetengah orang tu tak faham . Tak tahulah sama ada dia faham atau sengaja buat - buat tak faham ! Contohnya macam situasi kat bawah nih .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Orang sibuk bancuh kopi nak cecah dengan biskut , dia sibuk mengajak pergi makan Steamboat kat restoran Lapan Bintang . 
♥ Orang sibuk fikir kat siapa boleh mintak duit , dia pulak ajak pergi shopping. 
♥ Orang sibuk nak jimat perpaid , dia pulak sibuk miss call tanda suruh telefon balik . 
♥ Orang sibuk nak berjimat dengan lepak kat rumah , dia pulak sibuk ajak pergi menonton wayang.
♥ Orang sibuk pecah tabung , dia pulak menyibuk pecah masuk rumah . 
♥ Orang sibuk duduk rumah tak berjalan pasal takde duit , dia pula sibuk bertandang kat rumah orang . 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Itulah contoh situasi yang kadang - kadang sengaja orang - orang nih tak faham . Takkan la kita nak cakap yang dalam poket kita cuma ade 1 hinggit kan , jatuh maruah ! HAHA . Lebih baik jauhkan diri daripada terjadi benda - benda macam nih . Silap haribulan tak memasal je kena pelempang ! Sakit woo ! Nak cube ? Try lah buat . HAHA ! =.=!

Cukup setakat ini ! oke, baiiiiiiiiiii.....

♥ Menarik? Like dan tinggalkan komen oke! tq ♥

1 000 ucap syg pada Cik Iza:

Anonymous said...

betol betol.. ada jgk sstengh mnusia nih kdg2 ta fhm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

_Jgn Lupe Klik!_

!♥2010, kini dan Selamanya! Hak Milik Cik Chomeieyza♥!