Wednesday, December 7, 2011

Tentang Dhia. Episod 17


haiii..iza kembali lagi...hihii. oke.. lets story abOut TENTANG DHIA episod 17.. 
wah nampaknya da episod 17.  oke. jom...

Pung pang pung pang akhirnya Dhia berkahwin jugak dengan Zikir. Alhamdulillah.  Semua orang senang hati ye tak? haisshh,, tapi ada jugak orang yang tak senang hati dengan kebahgiaan Dhia dan Zikir... Mak Zikir dan Zetty, adik kepada Zikir... Bomoh Siam konon! Mak Zikir cepatkan perkahwinan Dhia dengan Zikir supaya senang untuk dia jalankan kerja2 terkutuk dia tuh! Subhanallah... Geramnyee! Tetapi iza bangga dengan Dhia dan Zikir, walau apepon cabaran yang mendatang Cinta mereka tetap utuh dan kuat. 


Tetapi kasihan tengok Azmi yang meringkuk dalam penjara atas tuduhan memiliki dadah... ini semua angkara Melly, isteri kepada Azmi. Pada mulanya dia nak perangkap Raffi tetapi silap dia termasukkan dadah dalam beg Azmi.. jadi Azmi lah yang menjadi mangsanya! kalau dah perangai buruk macam tuh siapa je yang nak ye tak? hihii.... 


Kalau kita sayangkan seseorang kita mestilah biarkan dia hidup bahagia walaupun bukan dengan kita.. 
* Adakah korang semua sekuat Raffi & Azmi? 


Seusai solat...
Zikir : Abang tidak tahu hari esok, lusa, minggu hadapan, tahun hadapan atau 10 tahun lagi apa yang akan berlaku.. tatapi abang akan jadi suami yang bertanggungjawab yang memberikan cinta, jiwa dan seluruh hidup abg untuk sayang. Abang janji Dhia.

Dhia : ....  ='(   [tangisannya adalah jawapan kebahagiaan yang ditunggu selama ini!]

*kita doakan kebahgiaan Dhia dan Zikir. Iza percaya masalah akan banyak timbul selepas ni.. Nih semua angkara Mak Zikir. kalaulah dalam realiti ada jugak manusia yang berperangai tak bertamadun macam nih, tak tahulah nak cakap macam mana. Mintak dijauhkanlah daripada orang2 macam ni...

Oke semua..kita ikuti episod yang seterusnya, esok. hihii. standby depan tv awal2 taw takot nanti terlepas pulak. takpon law takot terlupa set alarm kul 7mlm. Sementara tunggu iklan habis, jgn lupa tunaikan solat Magrib. Solat jangan tinggal. :)

Tata semua. Nak pergi pasar malam lah. nyam, nyam. Nak beli putu piring! febret tuh! byeeee...





♥ Menarik? Like dan tinggalkan komen oke! tq ♥

0 000 ucap syg pada Cik Iza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

_Jgn Lupe Klik!_

!♥2010, kini dan Selamanya! Hak Milik Cik Chomeieyza♥!