Saturday, June 4, 2011

* Kek Coklat Moist!! nyumm3..sedapnyee!! *

Salam kepada semua rakan2 blog ku sekalian...
hari nih aku nak citer ckt kat korang sumer..huhuu...aku blaja wat  KEK KUKUS COKLAT MOIST...hihihiiii...senang jew wat nye upenye...mak aku yg ajar..perghhh!! mak aku mmg superb dlm bab masak memasak nih...aku plak masih lagi bertatih2 tuk melengkapkan kemahiran dlm bidang masak memasak nih supaye aku dpt menjadi seorang wanita yg berjaya dirumah n berkerjaya di luar rumah...

lagipon kan..sok my Chenta nak datang umah aku!! hip2!! nak sambut besday adik aku...soo,,aku watlah kek tok die...nak bagi die rase...sedap ke tak air tgn bakal isteri tercinte die nih..hehe

cara2 nak wat Kek coklat Moist uh?? huhuhuu...senang,senang,senang n tak ambil masa yg lame pon..huhuu...cume bila nak kukus je tuh amek masa dekat 1jam setengah jgk lah...

...................................................................................................

KEK COKLAT MOIST 


Bahan-Bahan:

1 cawan serbuk koko
2 cawan tepung gandum
1 sudu kecil serbuk penaik 
1 sudu kecil soda bikarbonat
1 cawan gula pasir
1 tin kecil susu pekat
1 cawan minyak masak
4 biji telur (tak sejuk)
1 cawan air panas ( mendidih punyer!!)

TOPPINGS

1 bar coklat masakan
sedikit air panas 


GARNISH

ikut suka hati koranglah nak letak ape...coklat rice pon oke jgk!! nyum3!!  (:



Cara-cara

Anyakkan bahan2 diatas iaitu serbuk koko, tepung gandum, serbuk penaik dan soda bikarbonat dan campurkan gula pasir dan 1 tin kecik susu pekat dan kacau. 
Campurkan minyak masak dan letak telur satu per satu kacau sehingga sebati mengikut satu hala sahaja. Akhir sekali campurkan air panas. Kacau sehingga sebati sehingga tak nampak ketul2 pada adunan tersebut...

Campurkan mentega di sekeliling bekas yang tertutup dan kukus sehingga masak 
( 1jam setangah! tanpa dibuka! ingat tuh...)

Masakkan Topping sehingga cair di atas air mendidih dan letakkan di atas kek...

Hiaskan dengan coklat rice,coklat cip atau ape saje ikot suke korang!

dannnn...akhirnyee.....

HIDANGKAN.....nyummm3!! sedapnyeeeeeww!!! 

nilah hasilnye...hihiii... :)



hahhh!! senangkan?? soo SELAMAT MENCUBA!!! hait2!! caiyOOkkk!!!! 


____________________________________________________________



terliur tak?? hahaaa... (:


 law nak senang letak la dlm bekas..senang dikukus n senang dimakan..hahahaa...


sOOODAPPPpp!!!


- hak milik si chomeieyza...dilarang copy n paste..try resepi kek nih takpe...^^"-


♥ Menarik? Like dan tinggalkan komen oke! tq ♥

1 000 ucap syg pada Cik Iza:

Aida hanin said...

guna serbuk koko dan coklat masakan jenama apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

_Jgn Lupe Klik!_

!♥2010, kini dan Selamanya! Hak Milik Cik Chomeieyza♥!