Tuesday, June 7, 2011

* Kisah Suamisteri- dulu laen skarang laen! *

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...


Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...



Pakwe: abang kan jadi Ultramannya



Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah



Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya



Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga



Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya



Makwe: Kenapa bukan kumbang



Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari



Makwe: Wah! hebatnya abg nie... begitu pandai berkata-kata



Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah...bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!



Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)



Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?



Makwe: Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie



Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.



Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,



Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?



Suami: Masakan abg boleh lupa



Isteri: Kalau saya jadi bintang



Suami: Abang jadi beginilah



Isteri: Kenapa bukan Ultraman...



Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie



Isteri: Kalau saya jadi bunga



Suami: Abang jadi beginilah



Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2



Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo



Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...



Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .



Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...



Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!



Suami: Apo kono eh awak nie... .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!


- nilah yang jadi kebiasaannya bila usia perkahwinan semakin bertambah...dulu sebolom kawen sume wangi,kentOt pon wangi...hahaha...tapi ble da kawen n semakin lame,,ape jadi??? kowg pikee la sndriii!!!! hahaaa.....-

P/s ::: Jagalah hati pasangan kamo shingga hjung nyawanya...jadikan setiap hari yang kamo lalui bersama adalah hari2 yang indah n yg tak kan penah dpt kowg cari dimana2 kenangan tuh n akan dikenang selamanyaa...Amin...insyAllah.... 

------- Tepuk dada tanya hati masing2...peacee!! n_n --------

-jadilah cam gini...kuarge bahagia!!! saling sayang,cinta, n amek berat antara 1 sama lain-
(gambar sekadar hiasan )

- Kalau korang bace n tibe2 tergelak,,haha...harus likee!!! n_n

♥ Menarik? Like dan tinggalkan komen oke! tq ♥

1 000 ucap syg pada Cik Iza:

Anonymous said...

hahahaa..
ada pulak macam tu...
hahahaa :18

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

_Jgn Lupe Klik!_

!♥2010, kini dan Selamanya! Hak Milik Cik Chomeieyza♥!