PhotobucketPhotobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Saturday, June 18, 2011

Bahagianya jadi LELAKI...

Mownink sumer..awal nye aku bangon pagi nih?? hehee...biasalah kan,,tadi da elok2 tidor terjaga sebab terkezutt dgn kilat yg berdentum dentam...nak ujan rupenye!! heee....tapelah,ape lagi mata da tak boleh nak titow kat sinilah tempat yang aku tuju! My lovely Blog tuh write new entry..lalalaaa~~

Act, tiba2 aku dapat ilham n inspirasi tak tawu lah dpd mana kan...tiba2 sumer nih terlintas dalam kepala otak aku secara spontan..ngeh3!! nak tawu tak ape,jOm bace....aku cuba huraikan sebijik2 oke....n_n

erhmm..aku nak cerita mengenai lelaki lah arinih! wahh,,beraninya aku! ekekee...alorr bukan ape meyh, saja nak share...& aku nak tawu pendapat2 lelaki2 diluar sana betol ke tak..hihiii...

tajuknye....

BETAPA BAHAGIANYA JADI LELAKI....!! 



TengOk! tajuknye pon dah membuatkan mereka2 yang bergelar lelaki nih tersenyum n tersengih2 macam kambing...hahaaa...oke,sambung...

1. Tidak perlu merasa loya dan tidak sedap badan sewaktu hamil... right?? hahaa...yelar,yang mengandungnye pastinya isteri2 mereka..tapi tanggungjawab dorang pon besar jgk..untuk menjaga isteri2 mereka..hehee...

2. Tidak payah bersusah payah membawa perut apa lagi stretch-mark sepanjang kehamilan....

3. Tidak perlu merasa kesakitan semasa melahirkan anak... see, betapa bahagianya mereka kan??

4. Hah nih best..hahaaaaa....lelaki kalau mandi pastinya kurang drpd 10minit... ce bayangkan law perempuan mandi?? hahahaa....contoh law perempuan n duduk rumah sewa yang hanya mempunyai satu bilik air, Urghhh nak tunggu turn mandi tuh sempat lelapkan mata kejap,, pastu bila da terjaga tuh kadang2 turn mandi pon tak sampai2 lagi..lamanyeee.... Law lelaki simple je tak sampai 3minit da kua, tol tak korang?? HAHAA...

5. Pastu law lelaki dia nak keluar rumah,pastinya dorang akan bersiap tak lebih drpd 5minit...hahahaa....ce bayangkan law perempuan? mana nak bersiap,tepek bedak,ginculah,mana dgn blusher n macam2 lah..padahal juz nak p kedai kat depan rumah je...bukan nak cakap orang lain,sebab aku pon same jugak...wakakaa!!!

6. Law bercakap dari segi penjagaan diri,aku akui lelaki memang simple! simple sangat2..tapi ada jugak certain lelaki yang orang kata ape tuh? ceweret! kah3..Tettttt!!! Yang sangat2 mementingkan penjagaan diri n kadang2 melebihi kaum perempuan..hihii...tapi aku bukan nak cakap pasal lelaki yang nih,aku nak cakap tentang lelaki yang simple...nak tawu nape?? sebab lelaki yang simple nih akan berhabiskan duit mereka untuk membeli pisau cukur sebagai penjagaan diri yang paling asas..kan?? hehee...tak macam perempuan,kadang2 ade yang sanggup berhabis duit gaji bulanan mereka untuk membeli make-up mereka n pergi buat facial muka untuk cantik... n_n

7. Dan law kita bercakap pasal pergi holiday o memane je kan,seorang lelaki cukup hanya membawa satu beg kecil saja...tapi law kaum perempuan? hahahaaa..pastinya banyak beg yang dibawa...mana dengan beg baju, beg kasut lagi, beg make-up,beg tangan lagi...law skali pandang macam nak pindah rumah pon ada,hahahaa...padahal pergi holiday je kOt~!!

8. Seorang lelaki yang simple paling tidak pon mempunyai sepasang kasut kerja, selipar, dan kasut bersukan. Itu pon sudah lebih daripada cukup...dorang tak perlu la nak jadikan kasut2 mereka sebagai koleksi melainkan mereka tuh artis..ngeh3!

9. Lelaki tidak perlu takot atau risau kalau kenderaan mereka tersangkut atau tersadai di tengah malam...hah,part nih aku mmg akui..law kaum perempuan berada dalam keadaan nih aku rase dorang memang da cuak giler lah..tak yah cakap sape2 lah sebab aku pOn macam tuh!! hahaaa...tapi bagi lelaki..hahahaa...kalau dorang ternampak somtink yang tak diingini kat tengah jalan waktu tengah2 malam,ada yang siap boleh melambai2 kat benda tuh..HAHAHAA~!! tapi tak sumer laki berani macam tuh,ada jugak yang penakut lebih drpd perempuan..huhuu....tapi law dorang tersadai kat tengah jalan malam2 pastinya mereka tawu nak perbaiki kereta mereka tuh n law tak pon dorang akan call kawan2 dorang ambik dorang dan bia kereta mereka di tepi bahu jalan..esok pagi2 lagi da panggil orang tarik kereta dorang....p bengkel...kahkahkah!!

10. Dan law bab nih, aku memang akui,,sebab tuh Allah S.W.T. kurniakan lelaki dengan 9 akal & 1 nafsu berbanding wanita dikurniakan 9 nafsu & 1 akal..hehee...sebab ape?? sebab lelaki mempunyai mood yang sekata dalam apa jua keadaan & semasa..kira tahap pemikiran lelaki nih sentiasa profesional n susah tuk dikawal oleh emosi...sebab tuh Allah bagi tanggungjawab kepada lelaki yang sangat2 besar...untuk menjaga kaum wanita n menjadi pemimpin untuk keluarga mereka... n_n

Jadi, bagi kaum lelaki betapa beruntungnya anda kerana anda dilahirkan sebagai seorang lelaki n kekalkan kelelakian korang tuh..HAHA..jgn sesekali terpikir tuk tuka2 plak...berdosa nyah!!! hahaaa...n bagi kaum perempuan betapa bertuahnya anda dilahirkan sebagai seorang wanita...Jagalah keperibadian korang n tanggungjawab korang sebagai seorang wanita di muka bumi ini...tak lupa jugak tuk diri aku..sebab aku pon wanita jugak! heheee.... ^.^

Tuh je kot yang aku dapat huraikan..ngeh3...nanti law ada lagi yang aku terpikir sal nih...aku update key!!

Pssttt!! ::: Jangan sesekali bandingkan kaum lelaki n kaum perempuan terutamanya pada kekasih atau isteri korang, sebab  itu sumer lumrah n fitrah kehidupan seorang wanita...begitu jgak lelaki...hehee...law tak t sia2 je kena makan roti Hi-5 kat pipi..huahuahuaaaaa.... ;p

.....................................................................................

♥ Menarik? Like dan tinggalkan komen oke! tq ♥

0 000 ucap syg pada Cik Iza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

_Jgn Lupe Klik!_

!♥2010, kini dan Selamanya! Hak Milik Cik Chomeieyza♥!