PhotobucketPhotobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Sunday, June 12, 2011

~ Showing the ♥♥ !! ~




Wahhh... Wahh.... Wahhh... Cuti sekolah da abis.. Sok da mule sekolah balik.. Mak n ayah aku sibOk bersiap2 kemas beg adik aku, nak anta adik aku balik asrama...bukan asmara taw tapi asrama..hahahaa...yela, skolah nuh jauh kat Seremban sana..ChOpp!! aku bkn nak citer sal adik aku nih..hahaaa! Act aku nak share somtink ngn kamu, kamu, kamu n kamu jgk! haaa... jap3...Sebelom tuh aku nak tanye kowang sumer mesti ade orang yang korang sayang n cinta kan?? mesti ade kan? yelah, perasaan cam gini maksudnye sangat2 luas... Sayang n Cinta pada Allah S.W.T. , pada Nabi n Rasul kita, pada isi alam nih, pada ibubapa..pada keluarga kita...pada kekasih hati..pada sahabat2,,pada kawan2, pada saudara2 islam yang lain n pada sape2 jelah..hihii...

Act aku bukan nak cakap ape, cume nak kongsi kat entry kali nih...nih pon my Chenta yang beri kat aku n seringkali dia ucapkan pada aku, ( siap hafal sume nih taw! haha..terharu gler! ) sebelom tido, bangun tido n setiap kali telefon aku..hihii...Ungkapan nih kita leh translate dalam byk2 bahasa taw...yang kita tawu juz saya sayang awak, i love u laa...tapi sabenarnye byk sangat bahasa2 yang boleh kita cakap selain tuh....n byk cara yang kita leh gambarkan dengan ungkapan tuh...jOm...kite skOdeng ape bnde yang aku dok ngepek daripada tadi..hahaaa.... ;p



♥♥ Ungkapan Cinta.. ♥♥♥




"English - I love you.
.
Polish - Ja Kocham Ciebie
....
French - Je T'aime
.
Hindu - Hum Tumhe Pyar Karte Hae
.
Czech - Miluji Te
.
Slovakian - Lu'Bim Ta
.
Italian - Ti Amo
.
Ukrainian - Ya Tebe Kahayu
.
German - Ish Libe Dish
.
Chinese - Wo Ai Ni
.
Greek - S'agapo
.
Hawaian - Aloha Wau Ia Oi
.
Lithuianian - Tav Myliu
.
Korean - Sa Rang Hae Yo
.
Japanese - Ai Shi Te Ru
.
Romanian - Te Ubsec
.
Bosnian - Volim Te
.
Albanian - Te Dua
.
Filipino - Mahal Kita
.
Spanish - Te Amo





Banyak kan??? so lepas nih leh la kowang gunakannye untuk luahkan pada yang tersayang... Contohkan law korang segan nak cakap kat mak ayah kowang yang korang sayang kat dowg..nih contoh je taw,, kowang leh la gunakan bahasa tersirat nih, walupon dorang ta paham n kebarangkalian dowang mungkin paham...ape salahnye kan...bagi suprizing kat dowg..terharu ape..heeeee.....




Jangan malu nak ucapkan rasa sayang n cinta pada orang yang kita sayang... Tunjukkan n Luahkan supaya dia tahu perasaan kita.. Nanti bila mereka2 yang kita sayang da tade, mase tuh la kita akan rasa sangat2 menyesal sebab masa dia ada depan mata kita tak pernah cuba untuk luahkan perasaan kita...


Amek contoh daripada video clip nih....Sedih sangat2...jom dengar..n hayati bait2 kata n lirik lagu nih...






Unic- Lafaz yang tersimpan 



-----------------Renung2kan & Selamat Beramal -------------------

..................Aishiteru......................


♥ Menarik? Like dan tinggalkan komen oke! tq ♥

0 000 ucap syg pada Cik Iza:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

_Jgn Lupe Klik!_

!♥2010, kini dan Selamanya! Hak Milik Cik Chomeieyza♥!